آموزش دوره پیشخدمتی ویژه کارکنان خدماتی ادارات و شرکت ها

 
شغل مهمانداری
 

آموزش فنون پذیرایی و تشریفات- پذیرایی اداری

اهمیت برگزاری دوره آموزشی پذیرایی و تشریفات اداری

 بعد از گذشت سال ها از شغل پیشخدمت اداری هنوز بسیاری از ادارات و شرکت ها نیروهای این بخش را  بدون هیچ معیاری انتخاب می کنند و این شغل را جزء اشتغال های کارگری می پندارند.

لذا بسیار دیده می شود که کارکنان این قسمت فقط بصورت استاد- شاگردی و کاملا تجربی (گاهی غلط) وارد مکان های رسمی می شوند و ممکن است به دلیل عدم آموزش  رفتارهایی انجام دهند که موجب ضعف مدیریتی آن شرکت یا اداره و سازمان  شوند. از این رو جهت جلوگیری از آزمون و خطاهای مستمر و بهانه دائمی نیروها از ندانستن بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده آموزش اهمیت پیدا میکند.

رئوس مطالب دوره آموزشی نیروهای خدماتی

  • آشنایی با آداب معاشرت و الگوهای رفتاری در شغل مورد نظر
  • روش های مشتری مداری و طریقه رفتار با مهمانان عادی ، ویژه و خیلی ویژه
  • رعایت بهداشت فردی و تاثیر آن بر بهداشت عمومی
  • اصول پذیرایی در جلسات و اصول درست چیدن میز جلسه و میز اتاق مدیریت(ویژه آبدارچیان)
  • اصول استفاده از مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده و نظافت کلی اداری (ویژه نظافتچیان اداری)

    چگونگی موثر بودن آموزش

  • آموزش در صورتی موثر است که حتما بصورت عملی اجرا گردد لذا هرچه تعداد شرکت کنندگان کمتر باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. و مدرس سریع تر به نتیجه می رسد لذا خواند مقاله هفت مرحله موثر در آموزش را به شما پیشنهاد میکنم.
  • قبل از آموزش می توانید از طریق مقاله دلایل آموزش نیروهای خدماتی سطح آگاهی پرسنل خود را بسنجید که آیا نیاز به آموزش دارد یا خیر.
  • آموزش زمانی تاثیر بیشتری خواهد داشت که ما بتوانیم نیرو های آموزش دیده خود را حداقل به مدت یک ماه از طریق چک لیست کنترل و ارزیابی نماییم . 

استاندارد شغلی فنون پذیرایی و تشریفات اولین بار توسط اینجانب حسین رحمتیان بعنوان مدرس رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور آماده سازی و تهیه گردید و در اختیار گروه برنامه ریزی درسی قرار گرفت و شما می توانید این استاندارد را از سایت سازمان فنی و حرفه ای دریافت نمایید.

اصول کلی تشریفات

اصول کلی تشریفات:

 

بصورت کلی تشریفات ، رفتارها و رسوم پذیرفته شده است است که ما باید با توجه به شرایط فردی ، زمانی و مکانی که در آن هستیم آنها را رعایت کنیم .

ادامه نوشته

تشریفات در گذر تاریخ

مقدمه: تشریفات در گذر تاریخ 

انسان از روزی که خلق شد و خود را شناخت با ارتباط عجین شد. با خود، با خدا و با دیگران. ابتدا نحوه رفتار با خدا و دیگران و حتی با خود را نمی دانست و در این راستا گاه دچار اشتباه می شد، اشتباهاتی که بعضا زندگی او را دگرگون یا ویران می ساخت. پس به فکر راه و روش انجام درست ارتباط افتاد. در این

 

ادامه نوشته

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد تشکیل ستاد قوی به منظور اجرای طرح توسعه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم

استاندار خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت های بالقوه و بالفعل مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد به عنوان پروژه محرک توسعه شهری، بر تشکیل ستادی قوی به منظور تصویب و اجرای این طرح تأکید کرد.

ادامه نوشته

تفاوت حیرت آور شنیده‌ها و دیده‌های یک گردشگرفرانسوی از ایران

به تازگی ژان کلود گینو، روزنامه‌نگار فرانسوی به همراه یک گروه فرانسوی به ایران سفر کرده و مقاله کوتاهی با عنوان «Notre aveuglement sur l’Iran» در این زمینه 

ادامه نوشته

بازار اصفهان

از لحاظ لغوی بازار به معنای جایی برای خرید وفروش کالا ها و اجناس مختلف می باشد و از زمان های دور محل داد و ستد های عمومی مردم را بازار می گفتند از اوان پیدایش بازارها محورهای ارتباطی بین  فضاهای شهری بهتر شکل گرفتند و بازارهای اصلی و دائمی در هر شهر به طور معمول در امتداد مهمترین را ه و اصلی ترین محور شهر که از دروازه شهر شروع و تا مرکز آن ادامه می یافت شکل گرفتند.

ادامه نوشته

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی: توسعه و بهره‌برداری از مناطق گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «توسعه و بهره‌برداری از مناطق گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.»

ادامه نوشته

استان سمنان

در مورد استان سمنان یک نکته جالب وجود دارد، سمنان از نظر مساحت ششمین استان پهناور کشور ایران است و تقریباً چهار برابر 

ادامه نوشته

استان آذربایجان غربی

از نظر تاریخی، تاریخ باستانی آذربایجان با تاریخ قوم ماد درآمیخته‌است. قوم ماد پس از مهاجرت به ایران آرام آرام قسمت‌های غربی ایران

ادامه نوشته

خدمات بار در فرودگاه تهران

مسافران محترم پس از تهیه بلیط از شرکت های خدمات مسافرتی، اطلاعاتی در خصوص مقدار مازاد بار که در شرکت های هواپیمایی مختلف متفاوت است،

ادامه نوشته