طرح جدید نمایندگان مجلس برای کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان درباره کنکور خبر داد.

جبار کوچکی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، از تدوین طرحی از سوی نمایندگان درباره کنکور خبر داد و گفت: در این طرح از سیستم آموزشی برخی کشورهای همچون فرانسه و آلمان الگو برداری شده است.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای جهان برای ورود به دانشگاه، سوابق و نمرات دانش آموزان بررسی می‌شود، اما اگر داوطلب برای به یک دانشگاه بیش از سقف مجاز باشد، آزمون داخلی برگزار می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: در طرحی که جمعی از نمایندگان تدوین کردند، ذکر شده اگر متقاضی برای ورود به یک دانشگاه بیش از سقف مجاز باشد همان دانشگاه اقدام به برگزاری آزمون کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در روزهای آینده امضاهای این طرح از نمایندگان جمع‌آوری و این طرح در اختیار هیئت‌رئیسه مجلس قرار داده می‌شود.

تمدید مدت زمان ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۶

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۶ بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ متقاضیان آزمون مزبور می‌رساند، با توجه به برخی اصلاحات و اعلام رشته محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون فوق‌الذکر و به منظور مساعدت برای ثبت‌نام و درج کدرشته‌ محل‌های انتخابی، مقرر گردید به داوطلبان ذیربط اجازه داده شود تا پایان روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۶/۳/۱۸ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

    لذا متقاضیان لازم است براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط و همچنین کدرشته محل‌های تحصیلی و مندرجات این اطلاعیه، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود حداکثر تا پایان روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۶/۳/۱۸ منحصراً از طریق سایت اینترنتی این سازمان اقدام نمایند. ضمناً داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت‌نام دریافت نموده‌اند نیز، در صورت تمایل و با توجه به مندرجات این اطلاعیه، می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و یا اولویت‌های انتخابی خود تا تاریخ فوق‌الذکر اقدام نمایند.
لازم به توضیح است که تاریخ، نحوه انتخاب رشته و همچنین کد رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، متعاقباً از طریق پایگاه اینترنتی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه مذکور اعلام خواهد شد. لذا متقاضیان رشته‌های تحصیلی کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی لازم است در مهلت تعیین شده تا تاریخ ۱۳۹۶/۳/۱۸ فقط نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام نموده و در تاریخی که از طریق پایگاه اینترنتی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه مذکور اعلام خواهد شد، انتخاب رشته نمایند.

تاریخ ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای سال ۹۶

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی سال ۱۳۹۶ می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون مذکور منحصراً بصورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ ۹۶/۰۲/۲۴ آغاز و در روز یکشنبه مورخ ۹۶/۰۲/۳۱ پایان می‌پذیرد؛ لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مذکور و پرداخت مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ (دویست هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام اقدام نمایند و داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۱٫۰۰۰ (پنجاه و یکهزار) ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور، برای اعلام علاقمندی پرداخت نمایند.

ضمناً دفترچه راهنمای ثبت نام در روز ‌شنبه مورخ ۹۶/۰۲/۲۳ بر روی سایت این سازمان قرار خواهد گرفت و  اطلاعیه تکمیلی همزمان با شروع ثبت نام در تاریخ ۹۶/۲/۲۴ در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و نشریه پیک سنجش درج خواهد شد. لازم به توضیح است که پذیرش در برخی از رشته‌های آزمون مذکور براساس سوابق تحصیلی صورت می پذیرد که اطلاعات کامل دردفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است.

آزمون آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش آنها بصورت «با آزمون» می‌باشد در روز جمعه مورخ ۹۶/۵/۱۳ برگزار خواهد شد.

اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۹۵

با توجه به درخواست برخی از مؤسسات مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ سازمان سنجش آموزش کشور بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته‌های پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی مؤسسات ذیربط (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۵ ثبت‌نام نموده و یا ننموده‌اند) می‌رساند که برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی فوق می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی، از رشته‌های پذیرنده در این مرحله اطلاع حاصل نموده و ضمن مشخص نمودن رشته مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک ذیل و با توجه به موارد مربوط از تاریخ ۹۵/۷/۱۲ لغایت ۹۵/۸/۱۲ به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه نمایند.

۱- کلیه متقاضیان می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵/۶/۳۱ دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند.
تبصره: در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ از سوی مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۹۵/۱۰/۳۰ موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی ویاکاردانی گردند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.
۲- کلیه داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۱۸۰/۰۰۰(یکصد و هشتاد هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام نمایند.
۳- هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. بدیهی است در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه اطلاعات وی در بانک اطلاعات پذیرفته شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.
۴- داوطلبان می‌بایست در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مؤسسات درخصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.
۵- کلیه متقاضیان «مرد» می‌بایست در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
۶- پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در موسسه‌ای که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.
مدارک مورد نیاز:
۱- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
۲- اصل و یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
۳- اصل و یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی با امضاء و ممهور به مهر دبیرستان یا سازمان آموزش پرورش.
۴- گواهی اخذ مدرک کاردانی برای آن دسته از دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی می‌باشند.
۵- اصل شناسنامه و ۲ برگ کپی از صفحات آن.
۶- اصل کارت ملی و ۲ برگ کپی از آن.
۷- شش قطعه عکس ۴×۳ تهیه شده در سال جاری.
۸- مدرک نظام وظیفه برای برادران مشمول.
کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست نمایند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند.کلیه پذیرفته‌شدگان حتماً نام‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام نمایند.

آغاز ثبت نام آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۵

مهلت ثبت نام : زمان شروع ثبت نام از روز دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ لغایت روز یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ می باشد

توجه ویژه : در صورتی که شماره پرونده یا کدپیگیری ثبت نام را فراموش کردید، صرفا از طریق سامانه پاسخگویی جدید و پس از “عضویت در سایت/ورود به سیستم” از بخش درخواست جدید، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵ را انتخاب کنید و با انتخاب درخواست “دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام” و ارائه سریال ثبت نام، بلافاصله شماره پرونده و کد پیگیری را دریافت خواهید کرد

توجه ویژه : جهت طرح سوال می توانید با شماره ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۲۷ و ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۲۸ تماس گرفته ویا از طریق سیستم پاسخگویی اقدام نمایید. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۲:۳۰ و بعداز ظهر از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۰۰ بجز ایام تعطیل

 

دریافت دفترچه راهنمای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵

 

نتایج پذیرفته شدگان نهایی تکمیل ظرفیت تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۴

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور د ر خصوص  فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی و همچنین اعلام  اسامی  معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی  دارای شرایط خاص  برای انجام  مصاحبه در مرحله  تکمیل ظرفیت و یا ظرفیتهای جدید آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۴
پیرو انتشار اطلاعیه‌های این سازمان در هفته نامه خبری و اطلاع رسانی پیک سنجش مورخ ۶/۷/۹۴، ۱۲/۷/۹۴ و ۱۶/۷/۹۴ و هم چنین پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در خصوص اعلام ظرفیت پذیرش رشته‌های تکمیل ظرفیت و ظرفیتهای جدید در برخی از کد رشته‌های آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال ۱۳۹۴ بدین وسیله توجه پذیرفته‌شدگان نهایی برای ثبت‌نام در موسسه آموزش عالی ذیربط و همچنین معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کدرشته‌های محلهای مصاحبه دار، بورسیه و دارای شرایط خاص را به موارد ذیل معطوف می‌دارد:
الف– به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که متقاضی کدمحلهای تحصیلی از کدرشته‌های امتحانی مندرج اطلاعیه‌های فوق بوده‌اند، می‌رساند که فهرست پذیرفته شدگان نهایی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان درج گردیده است. داوطلبان لازم است ابتدا برای اطلاع از زمان دقیق ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانیدانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه و سپس با همراه داشتن مدارک ثبت‌نامی (مدارک مندرج در اطلاعیه مورخ ۹/۶/۹۴ این سازمان درخصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی مندرج در سایت سازمان) در زمان مقرر برای ثبت نام به موسسه آموزشی ذیربط مراجعه نمایند. در صورتی که برنامه‌زمانی مشخصی از سوی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای ثبت‌نام اعلام نگردیده باشد، لازم است برای ثبت‌نام در یکی از روزهای ‌یکشنبه و یا دوشنبه مورخ ۳ یا ۴/۸/۹۴ به دانشگاه ویاموسسه آموزشی ذیربط مراجعه نمایند.
ب– آن دسته از داوطلبانی که متقاضی کد یا کدرشته محلهای تحصیلی مصاحبه دار، بورسیه و یا دارای شرایط خاص از موسسات ذیل این اطلاعیه بوده‌اند و فهرست اسامی آنان در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در ردیف معرفی شدگان چند برابرظرفیت درج گردیده، لازم است برای انجام مصاحبه و سایر مراحل مورد لزوم با توجه به مندرجات این اطلاعیه به ارگان بورسیه و یا موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه نمایند.
یادآوری:
۱- نتایج نهایی کدرشته محلهای تحصیلی از رشته‌های مصاحبه دار، بورسیه و دارای شرایط خاص پس از دریافت نتایج مصاحبه و انجام گزینش نهایی متعاقباً اعلام خواهد شد.
۲- آن دسته از داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی و هم در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مراحل مصاحبه و سایر موارد مورد لزوم قرار گرفته‌اند «بندهای الف و ب فوق» لازم است مطابق مفاد هر دو بند در موعد مقرر اقدام نمایند.بدیهی است درصورتیکه برای مصاحبه رشته های خاص مراجعه کنندونهایتاً پذیرش شوند , می بایست دررشته خاص ثبت نام وادامه تحصیل دهند.
۳- چنانچه داوطلبی با توجه به علاقه مندی خود، فقط یک مورد را پیگیری نماید، متعاقباً نمی‌تواند برای مورد دیگر، بعداز مهلت مقرر اقدام نماید.
ج – نام دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو در رشته‌های بورسیه و یا دارای شرایط خاص
معرفی شدگان در کد رشته محلهای تحصیلی بورسیه و یا دارای شرای خاص لازم است برای اطلاع از زمان و آدرس محل مصاحبه از روز یکشنبه مورخ ۳/۸/۹۴ به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مندرج در جدول ذیل مراجعه نمایند.

Read More »

آخرین مهلت ثبت نام کاردانی به کارشناسی سال ۹۴

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تمدید تاریخ ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۴ برای موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی و اعلام برخی کدرشته‌محلهای جدید علاوه بر رشته‌های درج شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام

 

پیرو اطلاعیه های مورخ ۱۰ و ۱۸/۰۸/۹۴ به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) آبان ماه سال ۱۳۹۴ می رساند، ضمن اعلام برخی کدرشته محلهای جدید علاوه بر رشته های درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۲۰/۸/۹۴) برای ثبت نام اقدام ننموده اند، مقرر گردید تاریخ ثبت نام تا ۳۰/۸/۹۴ ادامه یابد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (دفترچه راهنما از طریق سایت سازمان قابل دسترسی است) و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. ضمناً داوطلبانی که قبلا فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود را تکمیل نموده اند، در صورت تمایل می توانند با مراجعه به بخش ویرایش، نسبت به ویرایش و یا اصلاح کدرشته محل های انتخابی خود اقدام نمایند.
کد رشته محل های جدید:

Read More »

آخرین مهلت ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای سال ۱۳۹۴

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش رشته های تحصیلی کاردانی نظام جدید مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) آبان ماه سال ۱۳۹۴

 

 پیرو اطلاعیه مورخ ۹۴/۰۸/۱۰ به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش رشته‌های تحصیلی کاردانی نظام جدید مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) می‌رساند دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش، همزمان با شروع ثبت‌نام در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org در دسترس خواهد بود. لذا کلیه متقاضیان (اعم از اینکه در آزمون کاردانی نظام جدید مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی شرکت نموده‌ یا شرکت ننموده‌اند) می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در این دفترچه برای پذیرش دانشجو در این مرحله از روز سه‌شنبه مورخ  ۹۴/۰۸/۱۹ لغایت روز شنبه مورخ ۹۴/۰۸/۲۳ به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام و انتخاب رشته به مبلغ ۰۰۰/۱۵۰ (یکصد و پنجاه هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل کدرشته محل های انتخابی (حداکثر ۲۵ کدرشته محل) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

داوطلبان‌ متقاضی‌ شرکت‌ در پذیرش این مرحله باید  اقدامات‌ زیر را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهند:

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان برای تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جداول کد رشته محلهای پذیرش دانشجو و مطالعه دقیق این دفترچه.

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

۴- ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر (۹۴/۰۸/۱۹ لغایت ۹۴/۰۸/۲۳).

تبصره ۱: در این مرحله کلیه داوطلبانی که در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای سال ۱۳۹۴ ثبت نام نموده بودند (اعم از اینکه در جلسه آزمون حاضر بوده و یا نبوده‌اند) و یا هم اکنون متقاضی می‌باشند، می‌توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

تبصره ۲: متقاضیان می‌بایستی دارای گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های شاخه فنی و حرفه‌ای، کار دانش و یا دیپلم فنی و حرفه‌ای دوره چهارساله (نظام قدیم) باشند و یا حداکثر تا تاریخ ۹۴/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل شوند.

 ۴- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال می‌باشد، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۱۵۰٫۰۰۰ (یکصد و پنجاه هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام نمایند.

توجه: هرگونه‌ تغییر‌ و یا اصلاحیه‌ در دفترچه‌ راهنمای پذیرش در این مرحله از طریق‌ پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌) ‌اعلام ‌خواهد شد.

دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای – شرط معدل – سال ۱۳۹۴

ثبت نام در انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای سال ۹۴

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۳۹۴

توجه: داوطلبان گروه آزمایشی هنر با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال۱۳۹۴ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می پذیرد، می توانند از طریق لینک کارت ورود به جلسه، قسمت ویرایش کارت یک و یا حداکثر دو مجموعه از مجموعه رشته های تحصیلی (مجموعه ۱: نقاشی، ارتباط تصویری، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه و طراحی لباس، مجموعه ۲: طراحی صنعتی، مجموعه ۳:کتابت و نگارگری ۴:مجسمه سازی ۵:ادبیات نمایشی،ب ازیگری-کارگردانی، نمایش عروسکی، طراحی صحنه ۶:موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، موسیقی نظامی، آهنگ سازی ۷:عکاسی) را انتخاب و می بایست برای شرکت در آزمون عملی هریک از مجموعه رشته های ۱ ، ۲ و ۳(که به رنگ زرد نیز مشخص شده است) با توجه به اعلام علاقمندی و تقاضا نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰۰۰۰ (دویست هزار) ریال بابت هزینه آزمون عملی به ازای هر یک از مجموعه های فوق به صورت اینترنتی به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، از تاریخ ۹۴/۳/۱۷ لغایت۹۴/۳/۲۷ (همزمان با پرینت کارت شرکت در آزمون) اقدام نمایند.

برای ورود به سامانه خرید سریال علاقه مندی پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین هزینه آزمون های عملی گروه هنر کلیک کنید
(سریال های خریداری شده را بایستی در سامانه کارت ورود به جلسه، قسمت ویرایش اطلاعات ثبت کنید)

ورود به سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۳۹۴

و

(اعلام علاقه مندی و پرداخت هزینه آزمون عملی هنر)

 

زمان و نحوه انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با پذیرش دانشجو برای رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نحوه اعلام علاقمندی و انتخاب مورد و یا موارد رشته‌های تحصیلی خاص در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴

داوطلبان‌ گرامی ضمن آرزوی موفقیت برای ادامه‌ تحصیل‌ در مقاطع‌ مختلف آموزش‌ عالی کشور و کسب‌ مراتب‌ عالیه‌ علمی ، به منظور آشنائی با اطلاعات عمومی و شرایط و ضوابط هر یک از مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و نحوه اعلام علاقمندی به انتخاب رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص، توصیه  می شود که با دقت مفاد این اطلاعیه را مطالعه نمایند.

داوطلبان می‌بایست شماره مورد یا موارد رشته‌های دارای شرایط خاص (حداکثر ۴ مورد) را از این اطلاعیه انتخاب و به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۳۹۴/۳/۱۷ تا ۱۳۹۴/۳/۲۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: www.sanjesh.org نسبت به اعلام علاقمندی به آنها اقدام نمایند. لازم به تأکید است به درخواست‌های غیر از روش اینترنتی ترتیب اثر داده نمی‌شود.
تعریف رشته‌های‌ تحصیلی‌ دارای‌ شرایط خاص: رشته‌های‌ دارای شرایط خاص رشته‌هایی هستند که نیاز به‌ اقداماتی‌ نظیر مصاحبه‌، معاینه‌، آزمون علمی و یا عملی دارند. وپذیرش آنها بصورت متمرکز خواهد بود.بعد از اعلام علاقمندی داوطلبان به این رشته‌ها طبق توضیحات فوق، در صورتی‌ که‌ نام آنان‌ (حدوداً در محدوده زمانی دهه اول مرداد ۹۴) در ردیف‌ معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ رشته‌های‌ مذکور برای‌ مصاحبه‌ و معاینه‌ اعلام‌ گردد، می‌بایست ضمن اینکه‌ در مراحل‌ مصاحبه‌، معاینه‌ و آزمون علمی و یا عملی شرکت‌ می‌‌نمایند در زمان‌ انتخاب‌ رشته‌ نیز، کدرشته‌ یا کدرشته‌های‌ مذکور را از دفترچه‌ شماره ۲ به‌ عنوان‌ یک‌ یا چند رشته از انتخاب‌های‌ خود از اولویت۱ تا ۱۵۰ در هر اولویتی که علاقه دارند انتخاب نمایند.
لذا داوطلبان‌ پس ‌از مطالعه‌ دقیق ضوابط و شرایط عمومی‌ و اختصاصی‌ هر یک‌ از رشته‌های‌ تحصیلی‌ مربوط به‌ گروه‌ آزمایشی‌ خود شماره‌ مورد یا موارد مربوط به رشته‌های‌ مورد علاقه‌ خود را از جدول شماره ۱ (برای‌ داوطلبان‌ گروههای آزمایشی علوم‌ریاضی‌‌وفنی‌، علوم‌‌تجربی‌ و علوم‌‌انسانی ‌)، جدول‌ شماره ۴ ( ویژه داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌)،جدول‌ شماره ۶ ( ویژه داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ تجربی‌) و جدول‌ شماره ۸ (ویژه داوطلبان‌ گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌ انسانی‌) استخراج‌ و انتخاب نمایند.
تذکرات مهم:  آن ‌دسته ‌از داوطلبانی‌که‌ علاقه‌مندی‌ خود را به ‌هر یک از رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه امام صادق (ع) در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه ذیربط اعلام نموده‌اند، نیاز به اقدام خاصی در این مرحله ندارند.
۳- ملاک نهایی برای ظرفیتها، عنوان رشته‌ها و نیمسال پذیرش برای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، موارد درج شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) خواهد بود.
قسمت اول 
مؤسساتی که در رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص بصورت مشترک از بین داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی‌وفنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرند
داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل و انتخاب هر یک از رشته‌های تحصیلی مندرج در جدول شماره (۱) لازم است با توجه به شرایط و ضوابط مؤسسات مذکور که در ذیل جدول رشته‌های تحصیلی هر یک از مؤسسات درج گردیده است شماره مورد علاقمندی خود را به انتخاب رشته یا رشته‌های ذیربط مشخص نمایند.
جدول شماره ۱- رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی که از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی‌وفنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرند
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
شماره ‌مواردی که‌ باید در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان درج شود
عنوان رشته تحصیلی/ نام مؤسسه آموزش عالی
شماره ‌مواردی که‌ باید در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان درج شود
رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهید مطهری- تهران
۱
رشته‌های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی مذاهب اسلامی واحد زاهدان
۴
رشته‌های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی مذاهب اسلامی واحد تهران
۲
رشته‌های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی مذاهب اسلامی واحد سنندج
۵
رشته‌های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی مذاهب اسلامی واحد بندرعباس
۳
جدول شماره ۲- رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهید مطهری ـ تهران‌
(پذیرش دانشجو از بین داوطلبان گروه‌های آزمایشی  علوم ریاضی‌وفنی، علوم تجربی و علوم انسانی می‌باشد.)
مقطع تحصیلی
جنس ‌پذیرش
ظرفیت ‌پذیرش نیمسال
عنوان رشته
دوم
اول
 کارشناسی
مرد
زن
۱۲۰
الهیات و معارف اسلامی -فقه و حقوق اسلامی‌
کارشناسی
زن
۶۰
الهیات و معارف اسلامی -فلسفه و حکمت اسلامی‌
کارشناسی
مرد
۲۰
الهیات و معارف اسلامی -فلسفه و کلام اسلامی
شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه شهید مطهری:
الف) شرایط عمومی: ۱- متدین به دین مبین اسلام و مذهب جعفری و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران. ۲- داشتن حسن شهرت و علاقمندی به تحصیلات حوزوی. ۳- متولدین سال ۱۳۷۴ به بعد. ۴- احراز صلاحیت‌های علمی و عمومی.
ب) اطلاعات لازم: ۱- تحصیل در این دانشگاه بصورت تمام وقت می‌باشد. ۲- برای کلیه پذیرفته‌شدگان این مرکز، ترکیبی از نظام آموزشی و مفاد درسی حوزه ودانشگاه ارائه می‌شود. ۳- پذیرفته‌شدگان برادر پس از فراغت ازتحصیل درصورت تمایل وداشتن شرایط لازم می‌توانند به لباس مقدس روحانیت ملبس‌شوند.۴-این دانشگاه برای دانشجویان خواهر فاقد خوابگاه می‌باشد.۵-قبولی قطعی در این دانشگاه پس از مصاحبه از بین معرفی‌شدگان چندبرابرظرفیت و احراز صلاحیتهای عمومی و علمی می‌باشد. نکته: در زمان مصاحبه موسسه دارندگان دیپلم و پیش دانشگاهی علوم ومعارف اسلامی، در شرایط یکسان از اولویت برخوردارند.

Read More »

رتبه و محل قبولی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳

جهت راهنمایی بیشتر شما عزیزان ، لیست تعدادی از رتبه های برتر ارشد سراسری سال ۹۳ در رشته های مختلف تحصیلی را قرار داده ام. مطالعه و تحقیق کرده و پس از انتشار دفترچه شماره ۲ انتخاب برتر را برگزینید.

گروه فنی و مهندسی

رشته/کد

دانشگاه پذیرفته شده

روزانه شبانه-…

رتبه قبولی

آخرین رتبه

مجموعه مهندسی برق- مخابرات-۱۲۵۱

دانشگاه شاهد

شبانه

۲۷۰۴

۱۳۲۳۶

مجموعه مهندسی برق – مخابرات ۱۲۵۱

موسسه غیرانتفاعی غیاث الدین جمشیدکاشانی -ابیک

غیرانتفاعی

۳۷۰۸

۱۳۰۶۹

مجموعه مهندسی برق- الکترونیک-۱۲۵۱

دانشگاه حکیم سبزواری -سبزوار

روزانه

۲۱۵۱

۱۳۲۳۶

مجموعه مهندسی برق-الکترونیک-۱۲۵۱

دانشگاه صنعتی شریف

بین الملل

۶۵۷۲

۱۳۲۳۶

مجموعه مهندسی برق-الکترونیک۱۲۵۱

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

روزانه

۷۶۹

۱۳۲۳۶

مجموعه مهندسی برق

دانشگاه فردوسی مشهد

۱۴۳۶

۱۳۲۳۶

مجموعه مهندسی برق-کنترل

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

شبانه

۲۷۷۷

۷۰۳۰

مجموعه مهندسی کامپیوتر

دانشگاه هرمزگان -بندرعباس

۸۵۱

۵۱۸۱

مجموعه مهندسی کامپیوتر-معماری کامپیوتری-۱۲۷۷

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

روزانه

۱۰۷

۴۲۰۹

تجارت الکترونیکی-۱۲۷۶ مهندسی اطلاعات- فناوری

موسسه غیرانتفاعی مجازی نورطوبی -تهران

غیرانتفاعی

۱۲۴۰

۵۰۵۹

مجموعه مهندسی عمران-سازه های هیدرولیکی-۱۲۶۴

دانشگاه زنجان

روزانه

۲۳۴۰

۱۳۴۳۶

مجموعه مهندسی عمران سازه-۱۲۶۴

موسسه غیرانتفاعی ابا-ابیک

غیرانتفاعی

۳۵۱۴

۱۳۴۳۶

مهندسی شیمی-۱۲۵۷

دانشگاه تهران

روزانه

۳۸

۱۰۰

مهندسی شیمی-۱۲۵۷

دانشگاه اصفهان

روزانه

۵۳۲

۳۸۴۰

مجموعه مهندسی مواد-جوشکاری- ۱۲۷۲

دانشگاه تهران

بین الملل

۱۶۰۷

۲۵۸۹

مجموعه مهندسی مواد- شناسایی و انتخاب موادمهندسی-۱۲۷۲

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

روزانه

۱۴۹

۷۱۰

مجموعه مهندسی مواد- شناسایی و انتخاب موادمهندسی-۱۲۷۲

موسسه غیرانتفاعی صنعتی فولاد-فولادشهراصفهان

غیرانتفاعی

۱۱۱۲

۲۵۸۹

مجموعه مهندسی مواد-شکل دادن فلزات-۱۲۷۲

دانشگاه سمنان

روزانه

۱۲۱

۷۱۰

مجموعه مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی-۱۲۶۷

دانشگاه سیستان وبلوچستان -زاهدان

بین الملل

۵۸۹۷

۱۰۸۱۵

مجموعه مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی-۱۲۶۷

دانشگاه هرمزگان -بندرعباس

روزانه

۱۳۸۸

۱۰۸۱۵

مجموعه مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی-۱۲۶۷

دانشگاه یزد

شبانه

۲۷۴۱

۴۵۱۵

مجموعه مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی-۱۲۶۷

دانشگاه صنعتی بابل

شبانه

۱۸۳۱

۱۱۲۲۰

مجموعه مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی-۱۲۶۷

دانشگاه صنعتی شریف

بین الملل

۶۸۳۰

۱۱۲۲۰

مهندسی پلیمر-صنایع رنگ –

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شبانه

۱۹۹

۲۷۴

مهندسی پلیمر-صنایع رنگ-۱۲۸۶

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شبانه

۲۸

۱۳۰

مجموعه مهندسی پلیمر- مهندسی مواد مرکب-۱۲۷۲

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

شبانه

۶۲۳

۸۱۹

مهندسی صنایع- مهندسی سیستم های اقتصادیاجتماعی-۱۲۶۰

دانشگاه پیام نور مرکزبین الملل کیش

پیام نور

۴۲۳

۴۵۹۴

مهندسی صنایع- مدیریت سیستم و بهره وری-۱۲۶۰

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

شبانه

۷۷

۵۳۷۴

مهندسی صنایع- مدیریت سیستم و بهره وری-۱۲۶۰

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

روزانه

۵۷۷

۵۳۷۴

مجموعه مهندسی صنایع- صنایع-۱۲۵۹

دانشگاه کردستان

روزانه

۳۴۷

۲۷۵۱

Read More »

انتخاب رشته داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد ۹۴

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتایج اولیه و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۴

 

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۴ می‌رساند، برای مشاهده نتایج اولیه آزمون و رویت کارنامه خود می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ ۲۲/۲/۹۴ به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.orgمراجعه نمایند. داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) و یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد نمایند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام نمایند.

۱ـ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد، از روز چهارشنبه مورخ ۹۴/۰۲/۲۳ در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت خواهد بود.

۲- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۴ توصیه می‌شود ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره ۲ قرار دارد) درج نمایند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز دوشنبه ۲۸/۰۲/۹۴ لغایت ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹۴/۰۲/۳۱ ، برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری می‌باشد) نسبت به ثبت کد رشته محلهای انتخابی و تکمیل فرم مذکور اقدام نمایند. بدیهی است پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد و در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نگردیده است.

۳ـ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته (در محیط اینترنتی) بندهای ذیل را مشاهده می‌نمایند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود. بدیهی است هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلب‌ حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و …) که باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

 

۱- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی) مورد تأیید می‌باشد. □۲- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است. □

تبصره: در صورتی که داوطلبان بند دوم را علامتگذاری نمایند به آنها منحصراً یک بار اجازه اصلاح و ویرایش معدل و دانشگاه محل تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می شود.

تذکر: داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط از آنان ثبت‌نام مشروط بعمل خواهد آمد. پس لازم است داوطلبان معدل خود را براساس مفاد بند «تذکرات خیلی مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی نداشته باشند.

 

۴-به اطلاع داوطلبان کدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) که با توجه به مفاد کارنامه نتایج اولیه این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌رساند از آنجائیکه شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز  شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها می‌باشد، لذا این دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور(دفترچه شماره ۱)، حداکثر تا ۷ روز پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به سایت معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان به نشانی:  www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. بدیهی است عدم ثبت نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌گردد. ضمناً لازم به ذکر است که در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر ننمایند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی به این سازمان اعلام گردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

۵- تذکرات مهم: 

الف- به داوطلبان توصیه می‌گردد قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود، توضیحات و اطلاعات مربوط به رشته‌های انتخابی (از قبیل محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و …) و بخش پیوست های دفترچه راهنما را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

ب- با توجه به اینکه تغییر و یا ویرایش کدرشته محل‌های درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی، پس از تائید نهایی توسط داوطلب با درج رسید ۱۵ رقمی امکان پذیر می‌باشد، به داوطلبان گرامی توصیه می‌گردد در نگهداری و حفظ اطلاعات این رسید بصورت محرمانه دقت کافی را داشته باشند، چرا که امکان تغییر کدهای انتخابی آنها توسط دیگران با داشتن این رسید امکان پذیر خواهد بود و مسؤلیت آن متوجه این سازمان نیست.

ج- سیستم انتخاب رشته، تا حدود زیادی هوشمند پیش‌بینی گردیده که  در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر دهد (به عنوان مثال: انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا اینکه در گرایشی از گرایشهای رشته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نگردیده است و ….)، لذا لازم است داوطلبان نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نمایند.

د- داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، لازم است اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و شرایط و ضوابط ارگانهای بورس دهنده و مؤسساتی که به صورت شرایط خاص پذیرش می‌نمایند را به دقت مطالعه نمایند.

هـ- داوطلبان متقاضی رشته‌ محل‌های بورسیه دارای شرایط خاص ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط این گونه رشته‌ها، توجه داشته باشند منحصراً مجاز به انتخاب حداکثر ۲ کد رشته محل از این نوع کد رشته محلها می‌باشند و لازم به توضیح است که تاریخ دقیق اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی مصاحبه و سایر مراحل گزینش از طریق نشریه پیک سنجش و پایگاه اطلاع رسانیاین سازمان در تاریخ‌ ۱۱/۳/۹۴ به اطلاع کلیه داوطلبان خواهد رسید.

و-کلیه داوطلبان متقاضی کد رشته‌های امتحانی ۱۱۳۱-۱۱۳۹- ۱۱۴۸(رشته مدیریت امور شهری)۱۳۵۰-۱۳۵۱-۱۳۵۲-۱۳۵۶-۱۳۵۷-۱۳۵۸-۱۳۶۰ و ۱۳۶۴ که مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است برای اطلاع از تاریخ مصاحبه و برگزاری آزمونهای علمی، تشریحی، پروژه و یا عملی به اطلاعیه‌های این سازمان که در تاریخ ۱۱ و ۹۴/۰۳/۱۸ از طریق نشریه پیک سنجش و پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌شود، توجه داشته باشند.

ز- به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی کد رشته‌ امتحانی ۱۳۶۲ (طراحی صنعتی) که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌رساند که آزمون پروژه عملی رشته مذکور در روز جمعه مورخ ۹۴/۰۳/۸ منحصراً در شهر تهران برگزار می‌گردد. ضمناً اطلاعیه‌ تکمیلی این سازمان درخصوص نحوه دریافت کارت، مدارک لازم و محل برگزاری آزمون پروژه مورد نظر در روز دوشنبه مورخ ۹۴/۰۳/۴ از طریق نشریه پیک سنجش و پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌شود.

ح- لازم به توضیح است که پاسخنامه امتحانی داوطلبان به همراه کلید تصحیح پاسخنامه آزمون در روز یکشنبه ۹۴/۰۲/۲۷ بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت . ضمناً چنانچه داوطلبان پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه آزمون، درخصوص مندرجات کارنامه (به غیر از معدل کاردانی و کارشناسی، نام رشته تحصیلی و یا نام محل اخذ مدرک کارشناسی) خود سوالی دارند، ضمن توجه به توضیحات مربوط به کارنامه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و در سایت این سازمان درج گردیده است، لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۴/۰۳/۲۲ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی  با روابط عمومی این سازمان مکاتبه نمایند. بدیهی است به مکاتباتی که پس از مهلت تعیین شده واصل گردد، هیچگونه ترتیب اثری داده نخواهد شد.